گـــردش

مطالب متنوع از همه جا

گـــردش

مطالب متنوع از همه جا

راه کلیدی رابرت کیوساکی برای استقلال مالی
استقلال مالی از ارزوهای مهم همه است و برای این کار دلیل خوبی وجود دارد.هرگز نمی توانید زمانی را تصور کنید که بحران مالی تمام دارایی و منبع درامدتان را مانند جارو بروبد. در نتیجه دانستن در مورد اهمیت آزادی مالی و همچنین به عنوان وسیله ای برای رسیدن به آن بسیار ضروری است.
رابرت کیوساکی یک کارآفرین ترک تحصیل هشت درجه و سرمایه گذار و یکی از محبوبترین فعالان ادبیات مالی و از مفسران معاصر است. کتاب او “پدر پولدار پدر فقیر” به عنوان یکی از بهترین کتاب های امور مالی فردی در تمام دوران زندگی شناخته شده و در آن جزئیات زیادی برای رسیدن به آزادی مالی مطرح شده است .


استقلال مالی

در اینجا به ده راه کلیدی رابرت کیوساکی برای استقلال مالی اشاره شده است:

۱٫مسولیت پذیر باشید

هر انتخاب شما عواقب خاص خود را دارد، که برخی از آنها ممکن است موجب صدمه ای برگشت ناپذیر به ثروتتان شود. از این رو، شما باید مسئولیت کامل را برای تضمین آینده مالی خود قبول کنید. بدانید که هر تصمیم گیری و انتخاب شما در زندگی امروزتان در زندگی فردای شما نیز تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین ضروری است که تمام تصمیم گیری های مالی، خرید و هزینه های خود را در چارچوب اهداف بلند مدت مالی خود ارزیابی کنید.

۲٫مخارجتان را کنترل کنید

ما در جهان مصرف کننده محوری زندگی می کنیم که در آن بطور مداوم ملزم به صرف هزینه هستیم. عادات خرج کردنتان یکی از دلایل اصلی است که قادر نیستید اینده مالی خود را به اسانی تضمین کنید. هزینه هایتان را پیگیری کنید و قبل از پرداخت هر گونه هزینه دو مرتبه فکر کنید. انجام این کار در ابتدا سخت خواهد بود به خصوص اگر شما مستعد ابتلا به هزینه های غیر قابل کنترل هستید ولی اینجاست که شما یاد میگیرید که چگونه مخارجتان را مدیریت کنید.و از آن به بعد به راحتی اب خوردن در حال حرکت به سمت دستیابی به استقلال مالی خواهید بود .

۳٫داشتن یک منبع درآمد ضروری است

ایجاد یک بودجه و زندگی در محدودیت های مالی برای دستیابی به استقلال مالی در زندگی شما بسیار مهم است. این بودجه به شما مسیری را نشان می دهد که شما در ان مسیر مدیریت درآمد و کنترل هزینه های خود را انجام دهید. در مدت کوتاهی بودجه به شما حس مسولیت پذیری می دهد. اگر می خواهید امور مالی شخصی خود را تضمین کنید، بودجه ابزاری برای دستیابی به این ضمانت به شما ارائه می کند.

۴٫در ابتدا برای خودتان خرج کنید

یکی از شیوه های اساسی و کلیدی برای رسیدن به آزادی مالی این است که به جای کار برای یک بانک یا شرکت کارت اعتباری برای خودتان کار کنید. یاد بگیرید اول به خودتان پرداخت کنید قبل ازاینکه شخص دیگری به شما پرداخت کند. با این کار شما به دو چیز می رسید: خودتان را غنی تر کرده و از فقیرتر شدن قاصله می گیرید. با صرفه جویی امروزدرپولتان می توانید سرمایه گذاری فردایتان را تضمین کنید و این تضمین استقلال مالی شما را در بر خواهد داشت.

۵٫هرگز بدهکار نباشید

بدهی یکی از علل اصلی عدم امنیت مالی در زندگی بسیاری از مردم است. این مسئله شما را از درون به هم می ریزد و شما را از رسیدن به اهداف ارزوها ورویاهایتان در زندگی باز می دارد. بدهی شما از آینده ای شاد محروم می کند. اگر می خواهید به استقلال مالی دست یابید زندگی بدون بدهی باید سر لوحه کارتان باشد.

۶٫یک صندوق اضطراری داشته باشید

بودجه اضطراری بالشتکی پول نقد است که هزینه های زندگی خود را برای حداقل ۳ ماه پشتیبانی می باشد. همچنین می تواند در مواقعی که نیاز دارید برای پوشش هزینه های پیش بینی نشده در زندگی روزمره خود از قبیل تعمیرات، هزینه های درمانی و سایر موارد اضطراری مفید واقع شود. داشتن یک صندوق اضطراری ضروری است تا به شما این اطمینان را بدهد که نیازی نیست در چنین موقعیتهایی به بدهی متوسل شوید. اطمینان از اینکه هزینه های زندگی خود را تحت پوشش قرار می دهید به شما “آرامش ذهن” می دهد. یکی از بهترین راه ها برای داشتن یک کوسن پول نقد این است که یک حساب بانکی افتتاح و شروع به صرفه جویی برای بودجه اضطراری خود کنید .

۷٫از یادگیری دست بر ندارید

آموزش خودتان در مورد مسائل مالی به طور منظم باید در اولویت قرار گیرد.

امروزه، منابع بی شماری برای به روز رسانی دانش شما در مورد صنایع مالی و چگونگی انها وجود دارد. مسئولیت کامل زندگی مالی خود را با تعهد خود را به طور کامل به آن است. با تعهد کامل نسبت به زندگی مالی نسبت به ان کاملا مسئولیت پذیر باشید. به جای خواندن همه مطالب در تمام مدت، شما می توانید شروع به یادگیری یک موضوع در یک زمان کنید. به عنوان مثال، شما می توانید در مورد بودجه خانه بخوانید البته اگر این چیزی است که به ان علاقه مند هستید. به همین ترتیب، بسیاری دیگر از مسائل مالی هستند که شما بطورمتوالی می توانند یاد بگیرید، که موجب افزایش سواد مالی خود را بسیار افزایش دهید.

۸٫ اهداف مالی روشن و مختصر داشته باشید

اگر شما هر گونه اهداف مالی روشنی ندارید، پس از آن بسیار سخت می توانید به سمت تامین آزادی مالی حرکت کنید. اگر می خواهید کسب و کار عالی برای خود داشته باشید برای این هدف خودتان کاری را راه اندازی کنید. روش دیگر، اگر شما می خواهید یک سرمایه گذارباشید ، یاد بگیرید فرصت های مناسب را انتخاب کنید ودر فرصتی مناسب به انها سرعت بدهید. تنها زمانی که به اهداف مالی خود به وضوح اشنا باشید قادر به تشخیص پتانسیل واقعی خود هستید. داشتن اهداف و حرکت در مسیر رسیدن به انها شما را تشویق به زندگی میکند،زندگی ای که ارزوی انرا داشتید.

۹٫ بازاریابی و فروش

هزینه پایین راه اندازی یک شرکت بازاریابی  یک مزیت بزرگ آن است. شروع یک کسب و کار بزرگ بدون سرمایه گذاری های عظیم و زمان بسیار سخت است. شرکت بازاریابی زمانی را که شما نیازدارید برای ایجاد مهارت های کسب و کار و انتقال خود از یک کارمند سطح پایین به یک بازرگان بزرگ به شما می دهد. از این رو، بازاریابی یکی از راه های مناسب برای تضمین استقلال مالی شما است. بازاریابی شما به عنوان منابع درآمد برای شما باقی مانده است، بنابراین پول به حساب شما می اید حتی وقتی در خواب و سفر باشید.

۱۰٫ساده زندگی کنید

زندگی هر روزه در حال پیچیده ترشدن است . اهداف مالی و رفتن به دنبال ان شما را از چیزهایی که در زندگی بسیار مهم است منحرف می کند. در نتیجه، شما انگیزه تان را از دست خواهید داد و رکود می کنید. از این رو، بسیار ضروری است که شما زندگی خود را با آزاد کردن ذهن خود از همه درهم و برهمی ساده تر کنید.
کلید دستیابی به استقلال مالی بسیار ساده است: تبدیل درآمد به دست آمده خود به درآمد انفعالی یا درآمد مجموعه. با استفاده از این ذهنیت، رسیدن به اهدافتان بدون گرفتن چیزهایی که دوست دارید اسان می شود.

منبع: http://www.ideabaran.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی